۵۰- آداب غذا خوردن

سفره افطاری و ایرانی

به این آداب به شرح ذیل لازم است توجه کنیم

  • رعایت این آداب در حفظ وزن بدن و عدم افزایش وزن موثر بوده و سلامتی را تضمین می کند.
  • قبل از غذا دستها را بشویید.
  • قبل از شروع به نوشیدن و خوردن (بسم الله الرحمن الرحیم ) یادتون نره.
  • زمانی که سالم و شاداب هستید هر چه هوس کردید بخورید.
  • هنگام کسالت هر چه هوس کردید نخورده و عکس آنرا بخورید.
  • تا گرسنه نشدید غذا نخورید.
  • نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب را در سه جرعه بنوشید.
  • به زیبایی سفره و غذا خوب نگاه کنید ( انرژی چشمان به غذا منتقل می شود)، انرژی داده شده به غذا با خوردن آن به بدن منتقل می شود. در این حالت غذای مصرفی نصف می شود. رنگ سفره نارنجی باشد بهتر است
  • در صورت امکان با سه انگشت غذا بخورید. (انرژی انگشتان به غذا منتقل می شود).
  • مقدار کمی نمک طبیعی بچشید. ( برای تحریک ۳ نوع بزاق دهان بسیار موثر است )
  •  سالاد را قبل از غذا  مصرف کنید، سالاد ( برگ سبز کاهو و گوجه فرنگی رسیده و خیار بوته ای با پوست ) تزیین شده اشتها آور و بهتر است (زیرا خام است و میکروب ندارد) و روی آن فقط لیمو ترش تازه و روغن زیتون بریزید  هرگز از سس کارخانه ای استفاده نکنید. ( لازم به توضیح است اگر از سبزی خوردن استفاده کنید بسیار مناسب خواهد بود)
  • هر لقمه را ۴۰ تا۵۰ بار بجوید،
  • در بین غذا آب یا نوشابه یا دوغ ننوشید ( زیرا اسید معده رقیق شده و غذا هضم نمیشود و  به دریچه پیلوت و پرزهای روده صدمه میزند).
  • دو تا سه لقمه مانده سیر شوید دیگر غذا نخورید.
  • نمک کم بخورید. ( در شبانه روز بیش از ۳ تا ۵ گرم نشود )
  • بعد از غذا مقداری نمک طبیعی بچشید.( از ترش کردن معده جلوگیری  و به هضم غذا کمک میکند و برای سالم ماندن دندانها و جلوگیری از پوسیدگی خوب است).
  • بعد از میل غذا دراز بکشید و پای راست را روی پای چپ انداخته دستها را زیر گردن قرار داده چشمها را بسته و بهیچ چیز فکر نکرده بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه سپس بلند شده در این حال خستگی غذا رفع شده و انگار غذا نخورده اید. ( اگر این مدت بیشتر شود دچار معده درد خواهید شد)
  • دو و نیم ساعت بعد از غذا آب را در سه جرعه بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.