۲۳- آش اوماج غذای چاق کننده

مواد لازم – برای ۱۰ الی ۱۲ نفر
o آرد گندم سبوس دار – ۱۰۰ گرم
o گندم با پوست – ۲ پیمانه
o جوی پوست کنده – ۱ پیمانه
o نخود، ماش، عدس و انواع لوبیا – از هر کدام نصف پیمانه
o پیاز درشت – ۱ عدد
o سیر تازه – ۳ حبه
o پونه ی کوهی – ۱ قاشق غذاخوری
o سبزی آش – ۱ کیلو گرم
o کشک ساییده – ۱ کیلو گرم
o روغن زیتون ۸ تا ۱۰ قاشق غذاخوری
o ادویه جات ( نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، زنجبیل و زیره ) – به مقدار لازم.
طرز تهیه آش اوماج » ابتدا آرد گندم را خمیر کرده، خوب ورز دهید تا سفت شود، سپس آن را در جای گرم بگذارید تا ور بیاید، سپس آن را تکه تکه برداشته، در دست طوری مالش دهید تا خرد شود و به اندازه ای دانه های گندم در آید. همه ی خمیر را به همین شکل در آورید، به طوری که به همدیگر نچسبند و این آش هم مثل بقیه ی آش ها تهیه می شود، با این تفاوت که در انتهای پخت، اوماج ( خمیرخرد شده ) را به آش اضافه کرده، بعد از دو جوش خوردن، آن را از روی حرارت بردارید. این آش را می توانید به جای آش رشته استفاده کنید. غذا را در بشقاب کشیده، همراه با کشک و روغن زیتون میل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.