۱- غذاهای مفید و مضر برای چشم

غذاهای مفید برای چشم ↓

نوشیدن روزانه حدود ۶ لیوان آب خنک بدین روش:
نیم ساعت قبل و دو ساعت و نیم بعد از غذا به ویژه، ‌استفاده از سبزیجات و میوه‌جات خام و تازه، لیموترش تازه، استفاده از سبزیجات و میوه‌جات رنگی که دارای مواد بتاکاروتن هستند، ‌مانند »»» هویج فرنگی، کدوحلوایی، گوجه‌فرنگی، خرمالو، انبه و سایر محصولات غذایی رنگی دیگر.
توجه »»» مهم ترین توصیه برای محافظت از چشم، ‌کارکرد مناسب معده و اجابت مزاج راحت است. بر اساس تحقیقات انجام شده، ‌معمولاً آن دسته از کودکان عینکی می‌شوند که اکثراً از یبوست مزاج رنج می‌برند (مگر کودکانی که بیماری‌های چشمی ارثی دارند). بهترین درمان برای چنین کودکانی کارکرد راحت و به موقع مزاج است. در مجموع، ‌ناراحتی‌های گوارشی بیشترین صدمه را به چشم وارد می‌کند.
توصیه‌ی مهم و حیاتی »»» به خانواده‌های محترم و خوانندگان عزیز توصیه می‌شود اولاً برای رژیم غذایی خود به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که از تنوع غذایی برخوردار باشند و ثانیاً کنترل اجابت مزاج خود، ‌به ویژه کودکان خود را زیر نظر داشته باشند.

غذاهای مضر برای چشم ↓

غذاهایی که یبوست مزاج ایجاد می‌کند، مانند ماست، ‌چای، آب یخ، نوشیدن مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از غذا، ‌پرخوری، خوردن غذاهای خمیر مانند ماکارونی و آش رشته، ‌تخم مرغ زیاد، سرخ کردنی، غذاهای چرب و پرحجم، دوغ، نوشابه، ‌نون زیاد، تمام غذاهای ساندویج فروشی، شیرینی‌جات قنادی و مصنوعی، صبحانه پنیر، تنقلات مصنوعی از قبیل پفک، شکلات، کاکائو، ‌یخمک، بیسکویت، چیپس و شور مانند »»» کلم شور، خیارشور، نمک زیاد، استفاده نکردن از آب نوشیدنی به طور منظم، ‌یعنی نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت و نیم بعد از آن، ‌خیره شدن به نور زیاد، ‌مطالعه در محیطی که از نور کافی برخوردار نیست، کم خوابی، ‌شب بیداری، مطالعه در حال حرکت و یا در اتوبوس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.