۱۸- غذا و نوشیدنی مفید برای ورزشکاران

چهار مغز خامعسل - Copy

چرا پودرهای شیمیایی

طرز تهیه انواع شیر » شیر بادام، شیر فندق، شیر گردو، شیر پسته، شیر چهار مغز، شیر مغز تخمه ی آفتاب گردان خام، شیر مغز تخمه ی کدوی خام
برای تهیه ی یک لیوان شیر بادام، می توان ۱۰ عدد از بادام شیرین، پس از شکستن مغز خام آن را به مدت چند دقیقه در آب جوش خیس کرده بعد پوست آن را کنده، سپس با آب خنک شسته و همراه با یک قاشق غذا خوری عسل و یک لیوان آب سرد در مخلوط کن ریخته و به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید تا شیر کاملا” سفید و چرب و شیرین به دست آید. آن گاه آن را به آرامی و جرعه جرعه میل کنید. این نوشیدنی بسیار نشاط آور است و به خصوص برای درمان بیماری های اعصاب و روان مفید است. بقیه ی شیرها یعنی سایر مغز ها نیز به همین ترتیب تهیه میشوند.


طرز تهیه ی شربت عسل

یک قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب خنک ریخته و آن را به آرامی با چنگال هم بزیند، سپس یک عدد لیمو ترش تازه را از وسط ببرید و آب آن را به شربت اضافه نمایید و پس از آماده شدن، آن را همراه با چند تکه یخ به آرامی و جرعه جرعه میل کنید.
این نوشیدنی یکی از بهترین نوشابه هاست که سریعا” رفع خستگی کرده و مغز را فعال می کند، زیرا قند موجود در عسل به سرعت جذب سلول های مغز می شود و انرژی لازم را تولید می کند. نکته ی قابل توجه این که بدن انسان برای جذب قند عسل نیاز به انسولین ندارد و این یکی دیگر از شگفتی های عسل است.


طرز تهیه ی نوشیدنی ضد عفونی کننده 

در یک لیوان آب سیب، آب یک عدد لیمو ترش تازه و یک قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید، سپس آن را به تدریج و جرعه جرعه میل کنید تا همیشه سالم و با نشاط باشید. برای سلامتی و نشاط و داشتن پوست و چهره ای شاداب، میتوانید از آب سبزیجات مانند آب ساقه ی کرفس با آب سیب یا سبزیجات دیگر استفاده کنید. اکنون خود قضاوت کنید که چای بهتر است یا این قبیل نوشیدنی ها ؟ مطالبی که عرض شد، رمز جوانی و شادابی و نشاط است، پس چرا از آن بهره نبریم؟


 صبحانه »»»  برای تقویت ورزشکاران و استخوان

خوراک ارده و عسل یا شیره انگور یا شیره خرما 

شکلات صبحانه مواد لازم :
۱-  ارده – ۶ قاشق غذاخوری
۲-  عسل – ۱ قاشق غذاخوری یا شیره انگور یا شیره خرما ۳ قاشق غذاخوری
۳- پودر نارگیل – ۱ قاشق مرباخوری
۴-  پودر پسته – ۱ قاشق مرباخوری
۵-  گلاب – ۱ قاشق مرباخوری
۶- هل ساییده – نصف قاشق چایخوری
۷-  وانیل – یک چهارم قاشق چایخوری

 طرز تهیه »»» ارده را در یک ظرف چینی ریخته و عسل را به آن اضافه کنید و آن را یکنواخت هم بزنید تا کامل سفت شده و قوام بیاید، سپس پودر نارگیل، هل، گلاب و وانیل را به آن اضافه کرده و آنها را کاملا مخلوط کنید. در انتها، پودر پسته را روی آن بپاشید. این شکلات بسیار خوش عطراست و از طعم خاصی برخوردار است و می توان آن را به همراه یک لیوان شیر فندق به عنوان صبحانه میل کرد.


 ناهار – خوراک سیب زمینی مخصوص : مواد لازم : برای ۵ – ۶ نفر به شرح زیر است. برای تقویت ورزشکاران
۱- سیب زمینی متوسط – نیم کیلو
۲- مغز گردوی تازه – ۱۰۰ گرم
۳- پنیر لیقوان – ۵۰ گرم
۴- روغن زیتون – نصف استکان
۵- پونه یا نعناع خشک – ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه : سیب زمینی ها را بخارپز و پس از آن، رنده کنید، سپس مغز گردو را چرخ به آن اضافه کنید. آنگاه پنیر را رنده کرده به جای نمک غذا بیفزایید و در آخر، نعناع یا پونه کوهی و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و با نان و سبزیجات و چند عدد خرما آن را میل کنید. خوراک سیب زمینی به این شکل یک غذای کامل بسیار مقوی و انرژی زا است.


شام – خوراک کله جوش : مواد لازم: برای تقویت ورزشکاران ( هفته ای دو نوبت )

۱- کشک مرغوب و خشک ۲۵۰ گرم
۲- یک قاشق پونه یا نعناع خشک
۳- یکعدد پیازکوچک
۴- یک حبه سیر
۵- آب
۶- روغن زیتون نصف استکان بزرگ

طرز تهیه » کشک ها را خرد و خیس کنید و با بقیه ی مواد در مخلوط کن بریزید به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط کنید.سپس آن را در ظرفی ریخته، روی اجاق قرار دهید. بعد از جوش خوردن، از روی اجاق بردارید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.غذای آماده را با نان سنگک تازه میل و بعد چند عدد خرما نیز بخورید این غذا هفته ای یک بار شب به جای شام میل کنید، در ضمن برای افرادی که ناراحتی استخوان و پوکی استخوان دارند، فوق العاده مقوی و بهترین دارو است.


 شام مسافرتی و ساده : ۱- نان سنگک تازه ۲- پنیر لیقوان ۳- سبزیجات تازه ۴- گردو ۵- خرما دو تا سه عدد میل کنید. این غذا به خصوص برای شب ها غذای کاملی است. مفید برای ۱- کم خونی ۲- سائیدگی استخوان ۳- پوکی استخوان.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.